Portret

Chiara Ferragni – historia najbardziej znanej blogerki świata

Chiara Ferragni – historia najbardziej znanej blogerki świata
Fot. FaceToFace/REPORTER/Eastnews

Niedawno minęło 11 lat od dnia, w którym Chiara Ferragni opublikowała pierwszy post na swoim blogu The Blonde Salad. Nie przypuszczała wtedy, że w ciągu kilku lat stanie się jedną z najpopularniejszych blogerek modowych na świecie, a następie szczęśliwą żoną muzyka Fedeza i matką Leo i Vittorii. Poznaj jej drogę do spektakularnego sukcesu w świecie social mediów i kulisy życia prywatnego.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Kariera od najmłodszych lat

Chiara Ferragni urodziła się 7 maja 1987 roku w Cremonie, mieście położonym w północnych Włoszech. Od 16. roku życia pracowała jako modelka w jednej z mediolańskich agencji. Jednak po ukończeniu liceum zdecydowała się porzucić karierę w modelingu i zacząć studia prawnicze na Uniwersytecie Bocconi. Wtedy rozpoczęła przygodę z blogiem. Początkowo miał on poruszać tematykę lifestyle'ową i podróżniczą, ale okazało się, że największe zainteresowanie czytelników wzbudzały prezentowane przez Chiarę stylizacje. Początkowo blog stanowił wyłącznie jej pasję, jednak bardzo szybko stał się dochodowym przedsięwzięciem. Od tego czasu została dyrektorem kreatywnym własnej linii ubrań, gwiazdą wielu okładek magazynów i współpracowała z największymi domami mody na świecie. Dwa lata po uruchomieniu swojego bloga, jeszcze podczas studiów na Bocconi University, osiągnęła ponad milion unikalnych odwiedzających i 12 milionów wyświetleń miesięcznie.

W 2011 roku Chiara Ferragni została przez „The New York Magazine” uznana za jedną z największych gwiazd street style’u i otrzymała wyróżnienie „Blogger of The Moment” od „Teen Vogue”. To sprawiło, że liczba użytkowników czytających The Blonde Salad niesamowicie wzrosła. Równie dużą popularnością zaczął cieszyć się jej profil na Instagramie, który zyskał prawie 20 milionów followersów z całego świata. W 2013 roku została twarzą marki Guess, a następnie współpracowała ze Stevem Maddenem, aby zaprojektować kolekcję butów na wiosnę 2014 roku. „Chiara jest włoską boginią mody. Cieszę się, że mogę dać naszym klientom buty, które łączą jej styl z domieszką Steve'a Maddena” - tak komentował współpracę z blogerką Dyrektor Generalny marki.  Chiara dodała: „Moją inspiracją do tej kolekcji są  wszystkie buty, które nosiłam przez lata i wszystkie buty, których zawsze szukałam, ale których nigdy nie znalazłam: każda para jest wyjątkowa i opowiada inną historię” .

Po gościnnym występie w telewizyjnym show  Project Runway, kolekcja butów Chiary zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży i zarobiła 8 milionów dolarów (6,2 miliona funtów). W kwietniu 2015 roku została również pierwszą blogerką, która uświetniła okładkę magazynu Vogue i od tego czasu pojawiła się na ponad 50 okładkach znanych tytułów.

Następnie została światową ambasadorką marki kosmetyków do włosów Pantene, a Mattel stworzył lalkę Barbie z podobizną blogerki w 2017 roku. Rok później Chiara otworzyła swój pierwszy sklep Chiara Ferragni Collection w Mediolanie, a jej sukces spowodował, że zajęła pierwsze miejsce na liście Top Influencers Forbesa w kategorii Moda i stała się studium przypadku Harvard Business School.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Związek z raperem Fedezem

Ferragni założyła blog ze swoim ówczesnym partnerem Riccardo Pozzolim. Choć rozstali się kilka lat temu, nadal są przyjaciółmi i współpracownikami, a w życiu Chiary pojawiła się nowa miłość – włoski raper Fedez. Mężczyzna oświadczył się w 2017 roku podczas swojego koncertu w Weronie. W niedługim czasie blogerka i raper stanęli na ślubnym kobiercu. Ceremonia, która odbyła się na Sycylii, odbiła się szerokim echem w świecie mody i biznesu. Dior przygotował dla Chiary na tę okazję aż trzy suknie ślubne.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Unposted, czyli praca od kulis

W 2019 r. ukazał się film dokumentalny „Unposted” opowiadający o kulisach sławy Chiary Ferragni, dzięki któremu możemy zobaczyć, jak krok po kroku Chiara budowała swoją markę i przekonać się, że nie była to łatwa praca. Chiara Ferragni udowadnia, że robiąc to, co się kocha, można osiągnąć sukces. Pokazuje też, jak ogromną rolę w jego budowaniu mogą odegrać social media. Niepozorny blog przekształcił się w dochodową platformę, a jego autorka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych kobiet na świecie oraz właścicielką marki sygnowanej własnym nazwiskiem.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Chiara Ferragni Collection, czyli ubrania i akcesoria z motywem oka

Ubrania i akcesoria z kolekcji Chiary Ferragni cieszą się ogromną popularnością na całym świecie, a słynny symbol marki – brokatowe oko – zdobi ubrania dla kobiet, dzieci, buty, torebki, plecaki, czy etui do telefonów. Pierwsza kolekcja butów Chiary Ferragni została stworzona w 2013 roku i od razu odniosła ogromny sukces. Modele z tej kolekcji cieszyły się tak dużą popularnością, że marka zdecydowała się poszerzyć swoją ofertę także o stylową odzież i modne dodatki. Sama Chiara Ferragni jest obecnie główną muzą i dyrektor kreatywną marki.

W 2016 roku marka Chiara Ferragni zaczęła podbijać inne kraje, a jej butiki znajdują się w najbardziej prestiżowych lokalizacjach i domach towarowych na świecie. Flagowe butiki znajdują się m.in. w Mediolanie, Paryżu czy Szanghaju. W październiku 2018 r. została CEO marki Chiara Ferragni Collection. Swoje kolekcje ubrań kieruje do osób, które nie boją się wyróżniać z tłumu i chcą pozostać modne w każdym wieku.  Z kolei akcesoria świetnie dopełnią codzienne stylizacje i dodadzą błysku look'om na wieczorne wyjścia. Chiara Ferragni Collection to w 100% synonim włoskiego stylu, czyli oryginalnych krojów, fasonów i zdobień dla odważnych i pewnych siebie kobiet.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Buty z metką Chiara Ferragni – must have it-girls na całym świecie

Szczególną popularność przyniosły marce kolejne kolekcje butów, które wyróżniały się kolorystyką i niebanalnymi detalami. Buty marki Chiara Ferragni są modnym dodatkiem, który świetnie dopełniają każdą stylizację, ale przede wszystkim są wygodnym obuwiem na co dzień. Oryginalna, włoska stylistyka butów od Chiary Ferragni dodaje blasku wygodnym, casualowym lookom za pomocą charakterystycznych brokatowych zdobień, naszywek, metalicznych skór i motywu oka. 

Blogerka nawiązała współpracę z Nespresso

Limitowana edycja Nespresso x Chiara Ferragni to kolejna głośna współpraca cenionej influencerki.  W kolekcji znajdowały się dwa ekspresy do kawy, spieniacz do mleka oraz dwa kubki: podróżny oraz kuchenny - do używania na co dzień. Linia ekspresów i akcesoriów #NespressoxChiaraFerragni był wynikiem wspólnej miłości do kawy i wyjątkowego stylu. „Jako Włoszka, jestem wielką miłośniczką kawy i od bardzo dawna jestem fanką Nespresso”  - mówiła influencerka.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Kolekcja Chiara x Lancôme

Kolaboracja z legendarną francuską marką także okazała się sukcesem komercyjnym na wielu światowych rynkach. Lancôme x Chiara Ferragni to linia do makijażu dedykowana kobietom, które nie boją się stylu glamour i wyrafinowanych makijaży. Co znajdziemy w kolekcji? All-in-one Fashion Flirty to wszechstronna paleta, która daje pole do kreowania różnorodnych makijaży. Zawiera aż osiem cieni do powiek o trzech różnych wykończeniach, idealnych zarówno do makijażu dziennego, jak i wieczorowego. W palecie dodano także rozświetlającą bazę pod cienie do powiek oraz bronzer, róż i rozświetlacz do twarzy. W linii znajdziemy także tusz do rzęs Monsieur Big Mascara, który charakteryzuje się mocnym efektem pogrubienia i trwałością nawet do 24 godzin. W kolekcji są także pomadki Absolu Rouge w trzech kolorach, dostępne zarówno w wersji matowej, jak i kremowej. Liner Plume uzupełnia gamę produktów Chiary. To produkt o płynnej konsystencji, który posiada precyzyjną końcówkę i daje możliwość namalowania cienkich i wyrazistych linii. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Ann Kolomenskaya (@aswegotolder)

Valentina i Francesca Ferragni, czyli siła sióstr

Znana influencerka ma dwie młodsze siostry: Valentinę i Francescę, które także poszły w ślady gwiazdy social mediów. Szykowny i romantyczny styl ubierania się Valentiny zdobył dużą popularność na jej instagramowym koncie. Influencerka współpracuje z wieloma markami modowymi, uczestniczy w ekskluzywnych eventach, pokazach mody i otwarciach butików, dzieląc się swoimi doświadczeniami ze swoimi obserwatorami. Siostra Chiary współpracuje także z markami kosmetycznymi, takimi jak Dior, Estee Lauder i Foreo od 2015 roku. Jedną z największych pasji Valentiny są także egzotyczne podróże. Na jej instagramie możemy podziwiać relacje z wyjazdów do Hiszpanii, Peru, Los Angeles, Nowego Jorku, Paryża, Londynu, Wenecji, czy Japonii.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Valentina Ferragni (@valentinaferragni)

Francesca Ferragni to siostra, która oprócz bycia influencerką, postanowiła iść w ślady ojca i została dentystką. Francesca także uwielbia podróżować i zawsze stara się znaleźć czas na spontaniczne wyjazdy do Meksyku, na Islandię, do Grecji czy na Kubę. Kolejną pasją Franceski jest praktycznie każdy rodzaj sportu oraz odkrywanie nowych smaków - ciągle szuka wyjątkowych restauracji i dzieli się swoimi recenzjami w swoich social mediach. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Francesca Ferragni (@fraferragni)

Pracująca mama Leo i Vittorii

Chiara Ferragni i Fedez ogłosili swoje zaręczyny w maju 2017 r. i potwierdzili w październiku, że spodziewają się pierwszego dziecka. Przez całą ciążę Ferragni była bardzo otwarta, dzieląc intymne chwile ze swoimi 12 milionami obserwujących, a nawet dzieląc się imieniem dziecka na długo przed narodzinami. Influencerka modowa ogłosiła na Instagramie, że została mamą 19 marca 2018 roku, dając swojemu synkowi imię Leone, nazywając go w skrócie Leo.

W jednym z postów społecznościowych Ferragni wyjaśniła wybór imienia Leo i sposób, w jaki się na nie zdecydowali: „Pod koniec sierpnia 2016, po kilku miesiącach bycia singlem i randkowania z facetami, którzy nie byli dla mnie odpowiedni, wytatuowałam sobie dwa lwy z tyłu mojej prawej ręki, co oznaczało dla mnie prawdziwą miłość. Znalazłam moją prawdziwą miłość, a Leo jest synonimem tej miłości” – napisała. W innym poście podzieliła się swoimi zmaganiami z ciążą, wyjaśniając, że została „przykuta na łóżka” z powodu komplikacji związanych z łożyskiem. Influencerka szybko wróciła do pełni sił i dzieliła się wspólnymi chwilami na swoim Instagramie. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Pod koniec 2020 roku znana para ogłosiła, że znów spodziewają się dziecka. Tym razem płeć maleństwa była owiana tajemnicą. 23 marca 2021 roku 33-letnia gwiazda mediów społecznościowych i jej 31-letni mąż Fedez podzielili się zdjęciem swojej córki, pisząc „Nasza Vittoria”. Fani pary domyślali się, jakie będzie imię dziecka, ponieważ Fedeza widziano w koszulce z inicjałami Chiary, Leone i „V”. Ich post ze zdjęciem z córeczką zdobył w krótkim czasie prawie trzy miliony polubień.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również