Kultura

Calzedonia celebrowała w Paryżu kultowy model rajstop. Dla gości przygotowano niesamowity event!

Calzedonia celebrowała w Paryżu kultowy model rajstop. Dla gości przygotowano niesamowity event!
“CALZEDOMANIA – A legs celebration” - włoska marka rajstop celebruje istnienie kultowych modeli.
Fot. materiały prasowe

26 września Calzedonia zorganizowała niesamowite wydarzenie - "CALZEDOMANIA – A legs celebration”. Do Paryża, a właściwie do Palais Brongniart, przybyli stylowi goście z całego świata. A wszystko po to, by uczcić kultowe rajstopy marki w atmosferze Paryskiego Fashion Week'u. 

Dlaczego włoska marka zorganizowała event we Francji? Paryż był naturalnym wyborem. Miał on potwierdzić, że brand z Werony to wiodący gracz w świecie wyrobów pończoszniczych. Calzedonia może bowiem pochwalić się ponad 2100 punktami sprzedaży w 53 krajach oraz kanałami e-commerce w 35 krajach.

Nie bez znaczenia był też fakt, że w historycznej stolicy mody, od lat 40. XX wieku rajstopy były symbolem stylu. Akcesorium to nieustannie jednak ewoluuje w oparciu o ciągle zmieniające się zwyczaje i postęp technologiczny: w 1962 roku, wraz z debiutem skąpych minispódniczek, stworzonych przez Mary Quant, rajstopy stały się niezwykle popularne. Nosiły je wówczas ikony kalibru Twiggy i Jean Shrimpton. I o ile w latach 70. (dzięki pojawieniu się mody punkowej) narodziły się koronkowe i kabaretki, to legendarne lata 80. dały początek pierwszym fasonom wzorzystym i w groszki, ale przede wszystkim legginsom - must-have w tamtych czasach, ale także w 2000 roku. W rzeczywistości, w której powracają minispódniczki, miniszorty i minisukienki, kobiety zamiast pokazywać gołe nogi, cieszą się przyjemnością noszenia rajstop i pończoch ozdobionych detalami, wzorami i jaskrawymi kolorami. 

Calzedonia od lat noszenie rajstop czyni wyjątkowym doświadczeniem. Tak więc na tle zapierającego dech w piersiach Palais Brongniart (mieszkania historycznej paryskiej giełdy), pokój po pokoju, goście odkrywali każdą twarz marki, wyruszając w niezapomnianą, empiryczną podróż umiejętnie wymyśloną przez Villa Eugénie: Agencja Kreatywna Etienne Russo która od ponad trzydziestu lat ożywia pokazy i wydarzenia na całym świecie, znane i cenione za oryginalne i niezapomniane produkcje.

Palais Brongniart to wyjątkowe miejsce, które swoim królewskim neoklasycyzmem powitało show i oryginalne instalacje CALZEDOMANIA - A Legs Celebration. Za okazałą fasadą Palais Brongniart znajduje się ogromna replika drzwi wejściowych butiku Calzedonia, która umożliwiła dostęp do świata marki, zinterpretowanego na nowo w sposób jak ze snu: gry światła i luster, pokój nieskończoności, nogi pomnożone przez efekty kalejdoskopu, występy z udziałem tancerzy, akrobatów i mażoretek, wyjątkowa, multidyscyplinarna obsada ponad 60 artystów i performerów, którzy zaoferowali żywe widowisko.

CLZ_Event_HR_034

A kto był niekwestionowaną gwiazdą imprezy? Jedne z najbardziej intrygujących fasonów z najnowszych kolekcji: kultowe rajstopy, które od 1986 roku (kiedy powstała marka) podbijają serca klientów, teraz zinterpretowane na nowo dzięki ekologicznym włóczkom, ale także ponadczasowe zwierzęce printy i kropki, a także wzory prezentowane w jednolitych kolorach oraz we wzorzystych wersjach.

Podczas pokazu odbyła się zapowiedź propozycji z edycji specjalnej, które trafią do sklepów na początku grudnia: błyszczące rajstopy i legginsy ozdobione kryształkami, brokatowe wstawki, crossovery w stylu gorsetu z biżuterią niczym wstążki, metaliczne kabaretki i zmysłowe kombinezony w zwierzęce motywy.

Pokaz był niesamowitą podróżą po surrealistycznych sceneriach, zaczynającą się już na czerwonym dywanie, dzięki obecności influencerów i międzynarodowych celebrytów, takich jak Laetitia Casta, Chiara Ferragni, Shay Mitchell, Tina Kunakey, Leonie Hanne, Rossy de Palma, Sara Sampaio , Jasmine Tooks, Pamela Reif, Anna dello Russo, Sara Carbonero, Elisabetta Canalis i wielu innych.

Na wydarzeniu na zabrakło rodzimych gości, w tym ogłoszonej niedawno twarzy marki Oli Nowak, Maffashion, Jessici Mercedes, Joanny Horodyńska, Kasi Strus czy Anny Markowskiej.

Polskie gwiazdy zachwycały stylizacjami, w których modne rajstopy odgrywały główną rolę. Obserwować można było zarówno odważne wybory, budowane na monochromatycznych kolorowych rajstopach z mikrofibry, jak i stylizacje stworzone z użyciem klasycznych, ponadczasowych kabaretek i czarnych rajstop, będących flagowymi produktami marki Calzedonia od lat.

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również